Warto przeczytać
na wszelki wypadek!

Półmaraton

Powrót
fixtures/gifs/orange-chrono.png
fixtures/gifs/orange-chrono.gif

Jak dobrze się przygotować i wyposażyć, aby zmniejszyć zmęczenie mięśni?

Bieganie lub jazda na rowerze to sporty wytrzymałościowe, które wymagają dłuższego wysiłku i mogą powodować zmęczenie mięśni inaczej zwane fizycznym osłabieniem mięśniowym.  Aby temu zapobiec, należy się dobrze przygotować i zabrać ze sobą odpowiednie wyposażenie.

Przygotowanie zapobiegające zmęczeniu mięśni

W czasie trwania wysiłku wszystkie mięśnie są zaangażowane w mniejszym lub większym stopniu.

Aby uniknąć zmęczenia mięśni, zaleca się: 
- dużo pić przed i po wysiłku, aby uniknąć odwodnienia.
- wyruszyć z odpowiednimi zapasami energetycznymi, które będą wystarczające przez cały czas trwania wysiłku, i uzupełnić je po powrocie.
- pamiętać o rozgrzewce przed wysiłkiem i o rozciąganiu po wysiłku.
- dostosować wysiłek do kondycji fizycznej.
- dostosować sprzęt i wyposażenie w taki sposób, żeby ograniczyć zmęczenie mięśni.

madame-semimarathon.png

Odpowiednie wyposażenie

W przypadku sportów wytrzymałościowych, w których uczestniczą różne zespoły mięśni, bardzo istotny jest dobór odpowiedniego sprzętu i wyposażenia, gdyż pozwala zapobiec zmęczeniu mięśni.

Aby wygrać ze zmęczeniem, zalecamy: 
- zaopatrzyć się w bidon (lub camelbak) i mieć go w zasięgu ręki, aby dbać o właściwe nawodnienie organizmu w czasie wysiłku.
- wybierać sprzęt i wyposażenie pozwalające zmniejszyć zmęczenie, które można stosować przy uprawianiu różnych sportów takich jak bieganie, jazda na rowerze lub tenis np.: 
> opaski kompresyjne na łydki : pozwalają zmniejszyć ryzyko skurczów
> skarpetki uciskowe : poprawiają krążenie krwi i ułatwiają regenerację sił 
> getry do jazdy na rowerze, do noszenia w czasie wysiłku
> opaski na przedramiona