Warto przeczytać
na wszelki wypadek!

Serfowanie w internecie

Powrót
fixtures/gifs/rouge-ordinateur.png
fixtures/gifs/rouge-ordinateur.gif

Przyjmij dobrą pozycję.

Serfowanie w internecie jest bardzo czasochłonne. Włączamy komputer żeby tylko coś sprawdzić i pod dwóch godzinach dalej siedzimy przed ekranem, nie zdając sobie sprawy ile czasu upłynęło. Czasami kończy się to uczuciem bólu mięśni. Dlaczego? Ponieważ siedzieliśmy bez ruchu w złej pozycji. Jaka pozycja ciała jest zatem prawidłowa ?


Jak przyjąć właściwą pozycję?

Usiądź wygodnie na całym siedzisku, z plecami na oparciu. Ustaw wysokość fotela w taki sposób, aby stopy były na podłodze. Pamiętaj, aby kolana były zgięte pod kątem prostym, podobnie jak miednica.
Jeżeli oparcie jest regulowane, ustaw je tak, aby podtrzymywało proste plecy. W przypadku braku regulacji, możesz umieścić małą poduszkę pod dolną część pleców.

papy-ordinateur.png

Jak dostosować wysokość ekranu i klawiatury?

Ustaw ekran komputera na wysokości wzroku, na wprost siebie. W przypadku laptopa, zastosuj podwyższenie lub ewentualnie podłóż kilka książek.
W idealnej pozycji ramiona i ręce powinny tworzyć kąt prosty. Nie powinny być skurczone na wysokości klawiatury, lecz swobodnie opierać się o blat biurka. Ustaw klawiaturę i myszkę w odległości 10 cm od krawędzi biurka. Warto zainwestować w klawiaturę bezprzewodową. Twoje ramiona będą Ci za to wdzięczne!
Pamiętaj! Odległość do ekranu powinna być równa długości prostych, wyciągniętych ramion.


Nie zapomnij o robieniu przerw

Dla odciążenia pleców, ramion, rąk i szyi, a także oczu warto robić regularne przerwy od pracy przy komputerze. Wstań, przejdź się, rozciągnij mięśnie. Rozluźnij ramiona i nadgarstki, wykonując tzw. młynki. Aby rozciągnąć kark, wykonaj kilka wolnych i spokojnych ruchów : przekręć głowę w kierunku z lewej do prawej strony i odwrotnie, a następnie w górę i w dół i odwrotnie.